Soalan anda, jawapan kami

  • Apakah Domain Peribadi?

    Domain peribadi adalah alamat web tersuai yang membolehkan anda mengawal identiti dalam talian anda dengan menghalakan pelawat ke mana-mana laman. Daftarkan www.YourName.com kemudian halakannya ke sebarang laman web, blog atau halaman yang anda kawal, seperti laman Facebook atau profil LinkedIn anda. Tiada had ke atas berapa banyak domain peribadi yang anda boleh miliki.
  • Mengapakah saya harus menyambungkan domain saya ke mana-mana laman web ini?

    Menghalakan domain peribadi anda ke halaman Facebook atau LinkedIn anda adalah satu cara yang hebat untuk membina keberadaan dalam talian anda, terutamanya jika anda belum bersedia untuk membina laman web anda sendiri. Anda akan sentiasa mengawal apa yang dilihat pelawat anda apabila mereka pergi ke www.yourname.com. Domain peribadi adalah pilihan hebat untuk perniagaan juga. Ia membolehkan anda mengawal setiap aspek jenama anda – juga alamat yang anda berikan kepada pelanggan anda.
  • Bagaimanakah jika saya ingin menghalakan domain saya ke tempat lain?

    Hanya daftar masuk ke akaun GoDaddy anda dan klik butang Uruskan bersebelahan dengan Domain. Klik pada Urus Penyambungan atau Tambah Tapak Web di bawah domain yang anda ingin majukan dan pilih atau masukkan destinasi yang baharu. Tukar seberapa kerap yang anda suka – keseluruhan proses itu hanya mengambil masa lebih kurang dua minit. Ketahui Lebih Lanjut
  • Bolehkah saya menggunakan domain saya untuk e-mel dan masih menghalakannya ke Facebook atau laman lain?

    Ya. Mempunyai alamat e-mel yang menggunakan domain peribadi anda — you@yourdomain.com — menjadikan perniagaan anda kelihatan serius dan membuat anda kelihatan lebih profesional.
  • Bolehkah saya menghalakan domain saya ke laman Facebook saya hanya sehingga saya membina laman web saya?

    Anda boleh menghalakan domain anda ke halaman Facebook anda seberapa lama yang anda suka. Walau bagaimanapun setelah anda membina laman web anda sendiri, ia akan memerlukan domainnya sendiri. Anda boleh sama ada menghentikan penggunaan domain peribadi ini untuk Facebook dan memajukannya ke laman web baru anda, atau memilih domain baru untuk laman web anda.